Osvětové kampaně Modrého kódu radily, jak poskytovat první pomoc

Ve spolupráci s Českým červeným křížem jsme učili veřejnost poskytovat první pomoc

Edukativní kampaň „Když jde o život“ vznikla ve spolupráci s Českým červeným křížem a objevila se na obrazovkách současně se startem seriálu Modrý kód na jaře 2017. Tehdy se divák s pomocí hlavních tváří tohoto seriálu mohl naučit, jak se zachovat při nejčastějších krizových situacích, kdy každá vteřina může přispět k záchraně lidského života. O rok později jsme kampaň rozšířili o dalších pět spotů, které se zaměřovaly na první pomoc u epilepsie, infarktu, odstranění klíštěte, popálenin a cukrovky.

Na jaře 2020 jsme na všech kanálech Primy uvedli nové instruktážní spoty s oblíbenými seriálovými hrdiny, které reagovaly na aktuální covidovou pandemii. V nich jsme veřejnosti názorně vysvětlovali, jak si správně mýt ruce, proč nosit roušku, jak správně kašlat nebo kam volat v případě příznaků. Tvářemi nových instruktážních spotů se stali Kristýna Frejová a David Gránský. Kampaň svým pojetím navazovala na předchozí dvě osvětové kampaně s názvem „Když jde o život“, ve kterých účinkovali již oba zmínění aktéři, dále Sabina Laurinová, Jiří Štěpnička, Marek Němec, Eva Josefíková, Eva Burešová, Tomáš Měcháček, Ondřej Rychlý a Sandra Nováková.